TERMO PLUS s.r.o.
  • Facebook
  • slovak
  • english
SlideshowSlideshowSlideshowSlideshowSlideshow

Železničný a diaľničný systém

PRE 160

Oddelenie železničného zvršku a nástupišťa - nástupištné hrany PRE 160® sú železobetónové prefabrikáty tvaru L slúžiace na oddelenie železničného zvršku a nástupišťa.

Ukladanie nástupištných hrán

Nástupištné hrany sa ukladajú na pásový základ do lôžka z cementovej malty. So základom sú fixované pomocou dvoch kotviacich tŕňov cez navŕtané otvory zaliate cementovým mliekom. Jednotlivé dielce sú v pozdĺžnom smere spájané na pero a drážku. Na bočných stranách dielcov sú dištančné výstupky 1 mm, ktoré zabezpečujú priestor pre dilatáciu nástupištnej konštrukcie. Takáto nástupištná konštrukcia vyhovuje pre projektovanie nástupíšť s výškou nástupištnej hrany 200 až 300 mm nad TKP a pre vzdialenosť nástupištnej hrany od osi priľahlej koľaje v priamej 1650 mm v súlade s požiadavkami pre dodržiavanie kinematického obrysu vozidla UIC GB, UIC GC a priechodného prierezu 1-SM/ŽSR. Prefabrikáty svojimi skladobnými rozmermi umožňujú aj výstavbu nástupíšť pri koľaji v oblúku s polomerom Rmin = 250 m. Nástupištné hrany PRE 160® sú vhodné pre modernizáciu, údržbu, opravu a rekonštrukciu nástupíšť. Nástupištná konštrukcia typu PRE 160® neumožňuje čistenie koľajového lôžka strojnými čističkami koľajového lôžka bez odsunu koľajového roštu.

Statika

Nástupištná konštrukcia typu PRE 160® vyhovuje pre zaťaženie cestujúcimi a zaťaženie plošinovými batožinovými vozíkmi s normovým zaťažením na nápravu 23 kN a s radou batožinových vlečných vozíkov pre manipuláciu s batožinami, spešninami a poštovými zásielkami v súlade s TNŽ 73 4959.

Skladovanie, manipulácia, dodávanie

Prefabrikáty sa skladujú na rovnom, spevnenom a odvodnenom teréne na drevených paletách. S hotovými prefabrikátmi sa manipuluje pomocou samosvorného závesného zariadenia, resp. ručne. Nástupištné hrany sa ukladajú úložnou plochou na palety 1000 x 1000 mm, prefabrikáty sa nesmú ukladať nad seba. Na manipuláciu pri vyťahovaní z foriem sa používa špeciálne vahadlo. Povýrobná manipulácia a doprava na stavbu sa vykonáva na paletách dopravnými prostriedkami v polohe, v ktorej budú prefabrikáty zabudované. Skladanie a manipulácia na stavbe sa vykonáva so žeriavom s použitím špeciálneho závesného zariadenia cez montážne otvory vytvorené vo zvislej stene prefabrikátov.

Technické informácie

Nástupištná hrana PRE 160®

  • dĺžka: 995/975 ± 5 mm
  • šírka: 450 ± 5 mm
  • výška: 600 ± 5 mm
  • hmotnosť: 270 kg(ks)

Postup zhotovenia základu

  • rozmery základu: 450 x 600-800 mm (šírka x výška), podľa terénu (dĺžka)
  • kvalita betónu: prostý betón B15
  • základová škára: v nezámrznej hĺbke podľa miestnych podmienok, štrkové lôžko hrúbky 150 mm
  • základ musí byť osadený v úrovni min. 100 mm pod spodnou úrovňou lôžka železničného telesa
  • vrchná plocha základu: vodorovná v pozdĺžnom aj priečnom smere, nie hladiť, rátať s hrúbkou lôžka pre hranu 20 - 30 mm

Postup osadenia prefabrikátov

  • úložné lôžko je nutné zhotoviť zo suchého betónu z kameniva frakcie 0/8 (sypký, nelepivý – cement ako pre B 20) hrúbka lôžka: 25 - 30 mm, je potrebné rátať so sadnutím 5 - 10 mm
  • vrchnú plochu lôžka treba zrovnať do roviny pomocou vodováhy, pomocou murárskej lyžice v lôžku vytvoriť ryhy v priečnom smere
  • pomocou manipulačného zariadenia opatrne na celú plochu vložiť prefabrikát, počas montáže kontrolovať vo zvislom aj vodorovnom smere
  • do správnej definitívnej polohy usadiť prefabrikát poklepom gumovým kladivom

Postup kotvenia prefabrikátov

  • kotviace otvory: alternatíva A - na základe v pozdĺžnom smere vytvoriť priebežný otvor hĺbky min. 200 mm a šírky min. 40 mm alternatíva B - v mieste otvoru v prefabrikáte vŕtať otvor min. φ 200 mm (vhodnejšie)
  • kotviace železá : rebrovaná oceľ φ 14 mm, dĺžka 350 mm
  • cez otvor v prefabrikáte naliať do vyvŕtanej diery pomaly vodu, do otvoru vložiť kotviacu výstuž, otvor zaliať betónovou zmesou min. B 20, konzistencie K 3, z kameniva frakcie 0/16 mm - nie piesok!
  • pootáčaním a poklepaním výstuže dosiahnuť vyplnenie otvoru a obalenie
  • s kotvením začať po vložení cca 10 prefabrikátov

Mechanicko - fyzikálne vlastnosti

  • betón B35 (odolný voči mrazu a rozmrazovacím látkam, použité frakcie 0-4, 4-8, 8-16)
  • betonárska oceľ BSt 500/A, BSt 550/A, 10505R (krytie výstuže 35 mm)

Súvisiace podklady

Ako podklad pre výrobu a použitie nástupištných hrán PRE 160® slúži podniková technická norma PREMAC TN-08/2001.

Nástupištné hrany

PRE 100, 110
PRE 155
PRE 160
PRE 200

Na stiahnutie

Nástupištná hrana PRE 160
 Typový list na stiahnutie

Realizácie

Nástupištná hrana PRE 160Nástupištná hrana PRE 160Nástupištná hrana PRE 160Nástupištná hrana PRE 160

Ďalšie produkty:

Nástupištné hrany
Nástupištné hrany
Rampové prefabrikáty
Rampové prefabrikáty
Káblové žľaby
Káblové žľaby
Faseton
Faseton
Junior
Junior
Krainer
Krainer
Tensar Wall
Tensar Wall
Priekopové tvárnice
Priekopové tvárnice